tot l'enyor de demá

.
Ara que estic al llit
------------------ malalt,
------------------ estic força content.
- Demá m'aixecaré------------potser,
i heu's aquí el que m'espera:
.
Unes places lluentes de claror,
i unes tanques amb flors
------------------------- sota el sol,
------------------------- sota la lluna al vespre;
i la noia que porta la llet
que té un capet lleuger
i du un davantalet
----------amb unes vores fetes de puntes de coixí,
----------i una rialla fresca.
.
I encara aquell vailet que cridarà el diari,
i que puja els tramvies
---------------------- i els baixa,
---------------------- tot corrent.
.
I el carter,
que si passa i no em deixa cap lletra m'angoixa,
perqué no sé el secret
----------------------de les altres que porta.
.
I també l'aeroplà,
que em fa aixecar el cap
el mateix que em cridés una veu d'un terrat.
.
I les dones del barri
--------------------matineres,
qui travessen depressa en direcció al mercat
amb sengles cistells grocs,
i retornen
----------que sobreïxen les cols,
i a vegades la carn,
i d'un altre cireres vermelles.
.
I després l'adroguer,
qui treu la torradora del cafè
----------------------- i comença a rodar la maneta,
i qui crida les noies
i els hi diu - Ja ho té tot?
I les noies somriuen,
-------------------- amb un somriure clar,
que és el baume que surt de l'esfera que ell volta.
I tota la quitxalla del veïnat
qui mourà tanta fressa perqué serà dijous,
i no anirà a l'escola.
.
I els cavalls assenyats,
---------------------- i els carreters dormits
sota la vela amb punxa,
que dansa en el seguit de les roderes.
.
I el vi que de tants dies no he begut.
.
I el pa,
-------posat a taula.
I l'escudella rossa,
------------------fumejant.
.
I vosaltres-----------amics,
perquè em vindreu a veure
i ens mirarem feliços.
.
Tot això bé m'espera,
----------------------si m'aixeco,
----------------------demà.
Si no em puc aixecar,
----------------------mai més,
heu's-aquí el que m'espera:
- Vosaltres restareu,
per veure el bo que és tot:
i la Vida
i la Mort.

_____________________________________________